STORY OF THE DAY 

Hari ni aku jalan kan rutin aku seperti biasa. Rutin sebagai seorang student, mandi, makan, main. Tu lah rutin aku setiap hari, lifeless kan. HAHAHAH. Harini mood aku tak berapa nak okay, tak juga aku stress tpy aku tak rasa pun hari ni, until aku terjumpa seorang member aku, aku nampak dia senyum. Aku terfikir sejenak, dalam hidup ini kita hanya sementara. So, enjoy the moment.

Aku pun cari lah video lawak2 bodoh untuk buat aku gelak, then aku rasa hilang satu beban dari belakang aku. Aku terus menjadi happy. Aku terjumpa satu quotes "keep smile although there is a fire around you, keep positive in everything". Aku pun pernah cakap dengan diri aku untuk keep smile and be positive in everything.

Stress macam mana pun kita kena tetap tersenyum kerana kita tak tahu siapa yang sedang bahagia melihat kita tersenyum. Orang pernah berkata dengan aku "kau ni takda perasaan kah ? semua benda asyik nak gelak, kau ni memang takda hati kah ?"

Aku ni bukan lah takda hati, tapi aku ni hati batu. Tak pernah kesah apa orang nak buat dengan aku, aku tak pernah nak ambil hati even dengan orang yang aku sayang. Aku keep calm and cool macam takda apa yang berlaku. Aku akan tetap tersenyum

Senyum macam kau ni takda masalah. Kerana apabila hilangnya senyuman ini kau takkan dapat senyuman yang sama, walaupun dari orang yang sama. Kerana waktu itu dia tersenyum atas sebab dia takda hati. Hatinya telah hilang, dan mungkin dia akan lupa cara untuk senyum pada waktu itu.

Hargailah senyuman seseorang, jangan tangisi apabila senyuman itu bertukar menjadi airmata.
KEEP SMILE. 

Comments

Popular Posts