MEMPERTAHANKAN @ DIPERTAHANKAN


Hye semua, terlebih dahulu MORNING guys. Apa khabar hari ni? Sihat?. Alhamdulilah kalau semua sihat. Terlalu lama aku tidak update blog aku ni, bukan apa,, biasalah hidup sebagai seorang mahasiswa ni, sibuk memanjang. Lagi2 dengan norma baharu ni, semua benda mau buat online, pening kepala mau buat assignment banyak2. Hahahahahha, doakan aku berjaya hadapi kehidupan degree aku ni, dalam masa setahun In Sha Allah aku habis dah degree.

Aku ada terbaca satu ayat dari seorang instafamous ni, dia kata "dia breakup dengan bf dia sebab bf dia x mempertahankan cinta mereka". Terus aku terfikir, adakah salah si lelaki sebab tidak mempertahankan atau adakah si perempuan tu layak untuk di pertahankan ?. For me lah kan, sebelum kita menyalahkan seseorang atas sebab tidak mempertahankan , tanya dulu diri kita adakah kita layak untuk dipertahankan.

Bukan salah si lelaki atau si perempuan, susah macam mana pun kita mempertahankan cinta kita, kalau salah sorang tu memang mau angkat kaki, tidak ada apa yang mampu menghalang. Walau berjuta kenangan yang telah tercipta, ia pasti terganti dengan kenangan yang baru. Begitulah kehidupan, setia macam mana pun kau pasti akan terganti juga.

So, first of all we have to love our self first. If you fail to love yourself, you will fail in your relationship. People will change, no matter how close you are, relationship can fall apart in split second. Those you trust and care about can turn their back on you when they don't need you anymore. Always remember to be careful with people around you.

Comments

Popular Posts