KISAH HIDUP AKU

Assalamualaikum. Ni first time aku ada blog. Aku just nak luahkan apa yang jadi dalam hidup aku. Aku ni bukanlah orang yang baik2, biasalah setiap orang ada masa silam. Aku ni taktau lah nak kata apa. Orang yang kenal aku smua kata aku baik, tapi hakikatnya aku hanya sebab ALLAH tak tunjuk aib aku.

Sekarang ni aku tak tau apa aku nak dalam idup aku, apa yang aku rasa dalam hidup aku. Adakah aku layak menerima cinta dan kasih sayang seseorang. Sedangkan aku sendiri tak tau apa erti sebenar cinta, apa erti kasi sayang.

Aku buntuh dengan apa yang aku lakukan, aku tau apa yang aku buat ni salah, tapi mengapa aku masih lagi melakukannya. Aku pernah berjanji dengan diri aku untuk tidak mengulangi silap yang sama. Tapi hakikatnya aku ulang benda sama dengan apa yang telah aku lakukan dulu terhadap seorang insan yang telah membuka pintu hatiku ini.

Aku dengan dia hanyalah 10 bulan. Namun 10 bulan itu bukanlah satu tempoh masa yang singkat. Terlalu banyak kenangan aku dengan dirinya. Amat sukar untuk aku melupakannya, tipu jika semudah itu aku mampu melupakannya. Dia yang selalu aku di kala aku perlu, dia yang selalu ada dibelakang aku.

Setelah sekian lama aku tidak merasakan bahagia, dia hadir memberikan aku bahagia. Namun disebabkan aku ni seorang yang tidak matang, aku berlaku curang terhadap dia, sedangkan dia tidak ada salah pun terhadap aku. Aku yang jahat, bodoh dan aku sedar aku ni bukan lelaki yang baik. Aku curang terhadapnya dengan seorang perempuan yang berlainan negeri dari aku.

Aku dengan dia pada asalnya hanyalah sebatas groupmate assignment. Lama-kelamaan aku dan dia makin lebih jauh. Bahkan lebih dari sebatas teman tapi mesra, lebih dari itu. Dalam waktu itu aku tidak pun terfikir silap besar yang aku telah lakukan. Satu silap yang amat besar telahpun aku lakukan.

Aku tinggal perempuan yang dulu untuk pergi dengan perempuan ini. Aku telah kecewakan hati seorang insan yang tak bersalah untuk memilih seorang perempuan yang lain. Aku jahat kan ??.

Comments

Popular Posts