SALAM TAHUN 2021

Hi semua, belum terlambat kan untuk aku ucap selamat tahun baru kan. So, tahun 2020 telah pun melabuhkan tirainya. Banyak benda yang berlaku  di tahun 2020, virus Covid-19 telah menyerang negara kita. Bermula dengan hanya 3 kes, makin hari makin meningkat sehingga laa kita terpaksa melaksanakan PKP. 

Aku sebagai student juga turut terasa dengan kesan virus ini. Terpaksa melalui class online, satu culture shock bagi aku bila class online. Banyak benda yang aku lalui di tahun 2020, segala suka dan duka ada di tahun lepas. Antara kenangan yang aku tak dapat lupakan bila aku pegi tengok movie tengah2 malam. Kenangan yang tercipta pada malam itu memang aku tak dapat lupa kan, aku jumpa 1 kedai yang jual kue tiaw yang amat sedap di Alor Setar. Aku harap sangat aku dapat segala benda pada malam tu, namun aku terpaksa lupakan hasrat ku.

Tak pa lah, benda yang berlalu biarkan laa berlalu. Tahun baru ni kita harus tetap melangkah walaupun banyak beban yang kita terpaksa tanggung. Tahun baru azam baru tapi bagi aku azam aku tiap tahun tetap sama, which is be kind to all people no matter what. Tiap orang ada azam berbeza so aku harap korang dapat laa capai or penuhi azam korang tahun ni.

Last word for this entry, kita sebagai manusia di dunia tidak ada pun yang baik, hanya Allah yang tutup aib kita. So kita sebagai manusia jangan laa cepat menghukum seseorang itu. Di tahun baru ni kita jangan laa membuat kerja Tuhan, apa yang berlaku sekali pun, berdoa laa agar perkara itu tak terjadi dengan kita.

Comments

Popular Posts