Mental Illness

 Hi semua, apa khabar?, harap semua dalam keadaan sihat walafiat, lagi2 dlm musim PKP ni, harap semua dapat mematuhi arahan pihak kerajaan. Lama aku tak update blog ni, biasalah hidup sebagai seorang student, busy memanjang dengan assignment yang tak berpenghujung.

Baru2 ni aku ada terbaca 1 news tentang seorang student yang mati bunuh diri sebab stress. Bagi aku laa kan, benda2 mcm ni kita patut pandang serious. Bukan nak kata apa laa, tpi lately ni aku asyik terfikir nak bunuh diri jaa. Aku rasa aku dah tak layak untuk hidup lgi di atas muka bumi ini, kalau aku mati tak dah sapa lagi yang akan sakit hati dengan aku.

Nasib baik laa ada seorang insan yang still ambil berat dengan aku, kalau bukan dia yang bagi aku semangat and nasihat, maybe aku dah terjun lemaskan diri dalam tasik. Aku bersyukur dapat kenal dengan insan tersebut, tanpa dia mungkin aku dah tak ada atas muka bumi ni.

So, pesanan aku kepada yang lain, aku harap korang peka dengan orang di sekeliling korang. Kita nampak dia senyum tapi kita tak tahu berapa banyak kesedihan yang dia tanggung di sebalik senyuman tersebut. Kerap kali laa bertanya khabar kepada kawan2 anda yang lain. Tanpa kita sedar, mungkin salah seorang kawan kita menghadapi mental illsness.

Ni jaa laa untuk tulisan kali ini. Selamat malam semua.

Comments

Popular Posts