LUAHAN HATI SEORANG INSAN

MORNING SUNSHINE


Morning guys, how's your sleep last night? Sweet dream or a nightmare?. Bak kata orang mimpi tu just mainan tidur, tapi bagi aku mimpi tu kadang Allah sedang bagi kita petunjuk ataupun hint untuk sesuatu. Tak semua mimpi kita menjadi realiti dan mimpi juga kadang adalah mainan syaitan.

Tak kesah lah mimpi buruk ataupun tidak setiap orang pernah merasai mimpi. Mimpi yang tak pernah di duga, datang secara tiba-tiba dan hilang tanpa dipinta. Begitu jugalah dengan orang yang hadir dalam hidup kita. Kita kenal seseorang tanpa keinginan kita dan pergi tanpa kita pinta.

Orang yang hadir dalam hidup kita sedikit sebanyak pasti akan memberi kesan dalam hidup kita, sama ada dia yang akan memberikan kita pengajaran atau pun sebaliknya. Kita tidak pernah minta untuk mengenali seseorang itu tetapi Allah yang mengatur jalan hidup kita untuk bertemu dengan seseorang itu.

Suda pasti Allah ingin memberikan kita pengajaran. Setiap pertemuan pasti ada perpisahan, itulah lumrah kehidupan. Berpisahnya kita dengan seseorang juga bukan atas keinginan kita, Allah sudah tetapkan bahawa kita hanya kenal dengan seseorang itu sehingga suatu tahap. Pasti ada sebab mengapa kita kenal seseorang itu hanya sampai tahap itu. Mungkin jika kenal dia dengan lebih lama akan mengundang padah buat kita? Itu hanya urusan Allah.

Kita sebagai hamba hanya perlu menerusakan kehidupan dan redha dengan ketentuan Ilahi kerana setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya.

#66

Comments

Popular Posts