SALAH? 
MEMAAFKAN @ MEMINTA MAAF?
LEPASK @ GENGGAM?

Biasalah kita sebagai seorang manusia biasa xkan terlepas dari membuat kesilapan. Disengajakan atau tidak, salah tetap salah, depends atas seseorang itu untuk memaafkan kesilapan itu atau seseorang itu meminta maaf atas kesilapan yang dia buat.

Masih mengulangi kesilapan yang sama? Orang itu bodoh sebab tak belajar dari kesilapan yang lalu. Dia masih memaafkan orang itu atas kesilapan yang sama? Dia juga bodoh sebab tidak pernah belajar kesilapan yang sama.

Yang membuat salah akan terus membuat salah, yang memaafkan kesilapan itu? Situasi yang sama akan tetap berulang sampai bila2.

Well, apa bleh buat kan. Hati manusia siapa yang tahu kan, walaupun sudah kenal berapa tahun pun hati manusia pasti akan bleh berubah. Kau cuba lah sekuat mana pun tapi klau hati itu tetap untuk menolak ia pasti kan tertolak jua.

Akan tetapi hati itu pasti akan lembut dengan seseorang yang betul2 memberi kesan dalam hidup pemilik hati tersebut. Biar pun berkawan puluhan tahun, jika tidak memberi kesan kepada hati tersebut ia akan tetap berkeras.

Hanya orang yang betul mampu melembutkan hati ku ini. Biar kau cakap apa pun pasal aku, hati ku tak akan berubah. Ego aku tak kan turun.

Sekian luahan hati aku.

Comments

Popular Posts